معماری
خانه / گزارش جلسات کمیته ها / کمیته عضویت و ارزیابی / گزارش جلسه دهم کمیته عضویت و ارزیابی

گزارش جلسه دهم کمیته عضویت و ارزیابی

مهمانان جلسه: آقایان مهندس هاشمی، مهندس زنده دل و آقای مهندس درویشی.

جلسه دهم کمیته عضویت و ارزیابی مورخ ۱۰/۱۲/۹۴ ساعت ۱۸:۳۰ با حضور آقای مهندس اربابی دبیر هیات مدیره و نمایندگان شرکتهای سبلان سوله کاران، تیرناوه و صنایع فلزی ایران و سانا در محل دفتر انجمن برگزار گردید.
در ابتدای جلسه آقای مهندس بیدی توضیحاتی در خصوص ارزیابی و رتبه بندی شرکت ها و شاخص های تعیین شده بیان فرمودند و در ادامه آقای مهندس درویشی با ارائه رزومه ای از سوابق کاری شان اعلام داشتند؛ در ابتدا می بایست برنامه عضوگیری انجمن، فضای کاری پرسنل مدیریتی و واحدهای گوناگون هر شرکت از لحاظ کیفیتی بررسی گردد، در این راستا مباحث تجهیزات، برنامه ریزی، کنترل تولیـد مهم بوده و تعـداد پروژه های انجام شده از درجه اهمیت کمتری برخوردار است، همچـنین سال تولیـد ماشین آلات و روش چیدمان آنها در مرحله امتیازبندی حائز اهمیت می باشد.
پیرو صحبت های ایشان، آقای مهندس بیگلری فرمودند رتبه بندی کارخانجات می بایست هم از بعد کیفی و هم بعد کمی بررسی گردد و رتبه بندی کارخانجات فقط براساس کیفیت از دقت بالایی برخوردار نیست.
در ادامه آقای مهندس هاشمی با معرفی خود و سوابق تحصیلی و حرفه ای شان فرمودند اصل موضوع ارزیابی و رتبه بندی شرکتها بسیار مهم بوده و منجر به ایجاد رقابت سالم میان اعضاء می گردد و برای دستیابی به این امر در ابتدا باید شاخص ها را معین نمود.
از نظر ایشان شاخص ها شامل؛ ۱- شاخص محاسباتی ( فضای انبارها، سالن برشکاری، قطعه زنی، سند بلاست، تولید و … ) میباشد که هر کدام باید بارم بندی گردد. ۲- شاخص تجربی (بر اساس معیارهایی از قبیل خودکفایی سازمان، تبعیت از قوانین اداره کار، تناژ تولیدی در سه سال گذشته و مجوز های لازم جهت ورود به ارگانهای بزرگ و …) میباشد که افراد پیشکسوت و صاحب نظر با مشورت یکدیگر امتیاز بندی می نمایند.
ایشان توضیحات مکتوبی در خصوص پنج فصل تعیین شده را تحت عنوان “مقدمه ای بر ارزیابی سازندگان اسکلت فلزی استان تهران” ارائه نمودند.
آقای مهندس زنده دل با توضیحاتی در خصوص رتبه بندی شرکت ها بیلن داشتند شاخص ها در صنعت های گوناگون، متغیر هستند و در این صنف؛ ۱- تعیین شاخص ها. ۲- تعیین اهمیت شاخص ها. ۳- وزن دهی. ۴ – رتبه بندی و در نهایت امتیاز بندی خروجی ها مهم می باشند.
همچنین اطلاعاتی در این خصوص به صورت مکتوب که شامل سر فصل های؛ ۱- فرایند انجام رتبه بندی شرکت ها. ۲- آیین نامه رتبه بندی شرکت های انفورماتیکی. ۳- شاخص های پیشنهادی و شاخص های مصوب می باشد را ارائه فرمودند.
پیرامون مذاکرات صورت گرفته در جلسه فوق، آقای مهندس اربابی سوالاتی را در خصوص تاثیر سال تولید تجهیزات در رتبه بندی، از آقای مهندس درویشی مطرح فرمودند که ایشان در پاسخ اظهار داشتند پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات می تواند در جهت کمک به سرانه تولید سازمان تاثیر مستقیم داشته باشد.

بحث و تبادل نظر در خصوص تجهیزات و روش چیدمان و مدرن بودن آنها صورت گرفت و بر اساس دیدگاه آقای مهندس اربابی موضوع آسیب شناسی در رتبه بندی ها از اهمیت به سزایی برخوردار است و اینکه هدف نهایی از انجام ارزیابی و رتبه بندی، ایجاد انگیزه میان اعضاست.
آقای مهندس صفاتی بیان داشـتند موضوع تجربه و چیدمان دستگاه ها مهم بوده و ممکن اسـت در طی امتـیازدهی چیدمان دستگاه های کارخانه ها با اعتراض تعدادی از اعضاء رو به رو شویم که آقای مهندس حبیبی فرمودند به طور کلی باید با توجه به موانع موجود، مطالعه ای بر اساس انعطاف پذیری و پویایی صورت گیرد و بر اساس آن چارچوب تعیین گردد.
مقرر گردید مشاوران محترم پروپوزالی شامل برنامه و روند کاری شان به صورت مکتوب تهیه و تا روز شنبه مورخ ۱۵/۱۲/۹۴ به دبیرخانه انجمن ارسال نمایند تا جمع بندی شده و در جلسه آتی مورد بررسی قرار گیرد.
آقای مهندس بیدی پیشنهاد دادند پروپوزال تهیه شده در محور سه حوزه باشد؛
۱- زمان بندی انجام رتبه بندی. ۲- روش نحوه کار و هزینه ها. ۳- بررسی موضوعات و شاخص های تعیین شده.
پیرو این پیشنهاد آقای مهندس اربابی مقرر فرمودند مشاوران، توقعات و درخواست ها و تمام توانمندی های خود را در پروپوزال مطرح نمایند.
جلسه آتی با هماهنگی در محل دفتر انجمن برگزار می گردد.

همچنین ببینید

چهارمین جلسه کمیته عضویت و ارزیابی

جلسه چهارم کمیته عضویت و ارزیابی مورخ ۹۳/۱۰/۱۳ساعت ۱۷ با حضور نمایندگان شرکتهای پای بند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس