معماری
خانه / مطالب کاربردی / تکنیک جذاب «جعبه نگرانی» برای رییس جمهور تا خانه دار

تکنیک جذاب «جعبه نگرانی» برای رییس جمهور تا خانه دار

تکنیک جذاب «جعبه نگرانی» برای رییس جمهور تا خانه دار

نگرانی های متعدد باعث می شود بخش مهمی از انرژی روانی و ذهنی ما مشغول شود. ما برای این نگرانی ها خیلی وقت ها کاری نمی کنیم ولی در هر صورت آن ها همیشه گوشه ذهن ما هستند و ما را فرسوده می کنند.
یک تکنیک جالب بود به نام جعبه نگرانی (Worry Box) که می تواند به ما در این زمینه کمک کند. گام هایش این است:
۱-یک جعبه مقوایی درست کنید که بالایش سوراخی داشته باشد که بتوانید کاغذی را داخل آن بیاندازید.
۲- هر وقت یک موضوع نگران کننده به ذهن شما رسید آن را بنویسید.
۳-اگر این نگرانی مهم نبود و یا اینکه این نگرانی در حیطه کنترل شما نبود آن را بیاندازید توی جعبه نگرانی.
۴-ولی اگر آن نگرانی مهم بود و در ضمن تحت کنترل شما هم بود در مورد آن فکر کنید و برای آن سلسله اقداماتی در نظر بگیرید. و ذهن خود را فقط روی گام اول متمرکز کنید.
۵-هر چند وقت یک بار جعبه را باز کنید و نگرانی های پیشین را مرور کنید.

فایده تکنیک جعبه نگرانی چیست؟

۱- خالی کردن ذهن از نگرانی ها. هر مقدار که آن ها را همراه خود حمل کنید باعث می شود اثر فرسایشی آن بر ذهن و انرژی شما بیشتر شود. وقتی آن ها را روی کاغذ می نویسید ذهن شما مطمئن می شود که شما این دغدغه را به رسمیت شناخته اید و دیگر آن را نگه داری نمی کند.

۲-می توانید بعد از گذشت چندماه جعبه را باز کنید و تمام نگرانیها و استرسهای گذشته خود را مجددا بخوانید. آنگاه متوجه خواهید شد که بخش بزرگی حتی گاهی تا ۹۰% نگرانی های شما بی مورد بوده و یا اصلا اتفاقی نیافتاده. به این روش ذهن خود را تعلمیم می دهید که به سادگی به مسایل کم اهمیت (غیر راهبردی) نپردازد.

۳- در مورد موضوعات مهم-کنترل پدیر (راهبردی) هم بلافاصله دست به اقدام می زنید و به جای اینکه صرفا نگران باشید فقط روی گام اول متمرکز می شوید گام اول که انجام شد روی گام دوم متمرکز می شوید.
آیا باید حتما این جعبه را همراه داشته باشیم؟ این تکنیک تبدیل به اپلیکیشن هم شده است و در اندروید و اپل هم اپلیکیشن آن وجود دارد.

تحلیل راهبردی:

چه بخواهید زندگی شخصی خود را مدیریت کنید چه اداره خود را چه یک سازمان بزرگ یا یک کشور را، شما همیشه در معرض نگرانی های شخصی و غیرشخصی، فوری و غیرفوری، مهم و غیرمهم هستید. کسانی که می توانند ذهن خود را مدیریت کنند با آرامش و طمانینه به موضوعات مختلف رسیدگی می کنند و کسانی که نتوانند چنین کنند در گرداب موضوعات مختلف، غرق می شود! تاکید می کنم غرق می شوند. چه از این تکنیک استفاده کنید چه نکنید به خاطر بسپارید: افراد موفق بر روی موضوعات مهم- کنترل پذیر متمرکز می شوند. و فراموش نکنیم فراتر از همه تکنیک ها، یاد خداوند (و اینکه او پشتیبان ماست) آرامش بخش ترین هاست.

همچنین ببینید

چرا تو وزیر شدی و من باغبان؟

چرا تو وزیر شدی و من باغبان؟ (سه تفاوت کلیدی)

چرا تو وزیر شدی و من باغبان؟ (سه تفاوت کلیدی) امپراطور در حال قدم زدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس